پشتیبانی سایت 09307404067

مرکز بین المللی آموزش های تئوری انتخاب ایران

جمعه پنجم مارس رویداد منحصر بفردی در قلمرو آموزش و پرورش ایرلند رخ خواهد داد. در این روز مرکز آموزشی ما با عنوان “مدرسه کیفی گلسری” در اوج دیده خواهد شد. این امتیاز برای مرکز آموزشی کیفی تریم یوث ریچ یک شبه حاصل نشده بلکه با سال­ها تلاش تحقق پیدا کرده است.

حضور تقریباً صددرصدی افراد و فضای پرنشاط آموزشی که به چشم هر بازدیدکننده عامی مشهود است مستدل­ترین مدرک اثبات ادعای موفقیت ماست.

مدرسه کیفی گلسری تغییری بنیادی در آموزش سنتی ایجاد کرده است. خوشبختانه بسیاری از عوامل این تغییر در طی جریان اصلی آموزش کشف می­شود. سیا ست­های نانوشته این مرکز پرمغز و کارگاه­های آموزشی منطقه­ای که در نقاط مختلف کشور برقرار می­شود، زادگاه اصلی عوامل این تغییر خواهد بود.

ما امروز با دانش­آموزان تریم، والدین آنها، مردم محله، معلم­ها و مدیران میث کانتی به جشن می­نشینیم. این روز نه تنها پایان این جریان نیست بلک جشن پایه گذاری و تعهد راسخ ما به ادامه آن است.  مانند هر رابطه نیکی که بعد از این میان دانش­آموزان و کارکنان برقرار خواهد بود، امکان دسترسی همیشگی به عوامل تازه جهت تقویت روحیه همکاری فراهم است.

تبدیل شدن به مدرسه کیفی گلسری پس از فرایند طولانی آموزش کارکنان و سپس به اجرا درآوردن نظریات اولیه سیستم در زندگی روزانه با نظارت مستقیم اعضای هیات علمی مؤسسه ویلیام گلسر حاصل شده است.

امروز مدرسه ما خود را “مدرسه کیفی گلسری ” معرفی می­کند؛ مدرسه­ای که با مشاوره اعضای هیات علمی مؤسسه ویلیام گلسر به اهداف تعریف شده ذیل دست یافته است:

  1. در مدرسه ما روابط ما بر اساس اعتماد و احترام بنا شده و تمام مشکلات انضباطی -نه اتفاقات و حوادث- از مجموعه حذف می شوند.
  2. در این مدرسه تنها بر “شایستگی یادگیری کلی” تکیه می­شود و هر نوع ارزیابی که از حد کفایت و شایستگی دانش­آموز پایین­تر بوده و امروزه با نمره B  مشخص می­شود از سیستم حذف می شود . “تادیب یا آموزش اجباری ”  با تعریفی که دکتر گلسر از آن به دست داده،  از بین رفته و “پرورش” به معنای دقیق خود  جایگزین آن می شود.
  3. تمام دانش­آموزان هر ساله چندین کار کیفی منحصر بفرد انجام می­دهند که نشانگر حد اعلای توانمندی آنهاست.  این کارها غالبا از چنان کیفیتی برخوردار است که نمره A یا حتی بیشتر از آن یعنی A+  را به خود  اختصاص می دهند..
  4. به دانش­آموزان و کارکنان آموزش داده می­شود که در زندگی شخصی و در مدرسه آموزه­های تئوری انتخاب را بکار گیرند. از خانواده­ها نیز دعوت می­شود که در گروه­های آموزشی شرکت کرده و با نظریه­های دکتر ویلیام گلسر  آشنا شوند.
  5. دانش­آموزان در تست­های مهارت­سنجی و آزمون­های ورودی دانشگاه­ها بهتر عمل می­کنند. مدرسه بر اهمیت این آزمون­ها  نیز تأکید دارد.
  6. کارکنان، دانش­آموزان، والدین و مدیران، مدرسه را محیطی پرنشاط می دانند.

 

هسته تمام مفاهیم و ایده های مدرسه کیفی گلسر آن است که هر شخص تنها خودش را می­تواند کنترل کند. بنابراین یادگیری را نمی­توان به دانش­آموزان تحمیل کرد اما نحوه ارائه مطالب درسی و رابطه معلم با دانش­آموزان می­تواند طوری باشد که یادگیری برای آنها جذاب شود. از دیدگاه گلسر برای مواجهه با مشکلات انضباطی لازم نیست قوانین و نظارت را زیاد کرد بلکه باید اهداف مرکز آموزشی یا مدرسه را تغییر داد.

تمرکز اصلی باید روی نتیجه باشد نه روی کنترل و نظارت. آنچه مورد انتظار است کارهای با کیفیت بالاست که نهایتاً هم حاصل می شود و اگر کیفیت کار پایین باشد آن کار ناقص و یا ناموفق به حساب می­آید.

ممکن است برخی باور نداشته باشند که این واقعیت امکان­پذیر است. ما مدرسه تریم را به عنوان مدرک اثبات این ادعا معرفی می­کنیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

choicetheroy.ir کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق است به